agar semua tersenyum dengan ku

Alfatihah buat abg tersayang

Alfatihah buat abg tersayang
Muhammad bin abdol razak

history of palestine

salam...salam perjuangan buat semua kawan

hari ni aku sedih sangt2,aku pun tak tau kenape..selalu nye klu aku dngr je pasal palestin ni aku mcm biase je..sedih mcm biase je..tapi hari aku tak tau..aku rase mcm geram,sedih dan benci pun ade...semua perasaan ni membuat aku untuk menulis berkenaan dengn negara islam tersebut...

setiap jam mesti ade je kawan2 aku yg hantr Ym kat aku..setiap Ym tu menunjukkan jumlah kematian yg berlaku di palestin..bermula dengn 145 org..cikit2 ia mulai mencecah kepada 412 org(jumlah kematian mase aku tulis ni)

ape yg kite dah buat dengn kesedihan dia org..cube kite bayang kan kawan2..klu ibu n ayah kita adelah salah sorg dari 412 itu..mesti kite sedih ..mesti kite hiba..mesti kite meraungkan...tapi sekarg ni,,kite masih lagi mampu tersenyum,masih boleh bergosip pasal artis..masih boleh gelak tawa.sebb ape... sbb bukan keluarga kite....betul tak???

kawan2 ...hidup ini ibarat roda...kadang2 kita dibawah..ada pulak mase nya kita akan berada dia
atas..mungkin hari ni mase kite senang..mane tahu satu hari nnt giliran kita pulak..

aku tak mintak untuk kite semua menangis setiap mase...bergundah setiap hari..cume ape yg aku ingin kan..mari lah kite bersatu hati untuk mendoakan saudara kita di sana.semoga mereka dapat hidup bahagia mcm kita...sbb kesenangan dunia ini bukan hak kite je..tapi semua.....

kawan2 pada pendapat aku...

kenape palestin di serang??kenape bukan jordan?kenape bukan syria?
sebenar nye ulama penah menyatakan dalam mutiara kata salah seorgg dari mereka.

"barang siapa yg dapat memiliki baitul maqdis make mereka la yg akan memiliki dunia"

ni jelas menunjuk kan kita yg yahudi laknatuLLAH itu mahu menguasai dunia..mungkin hari ni palestin yg mereka serang..dan tak mustahil satu hari nnt negara kita yg islam ini juga akan menjadi mangsa nya..

dan ingt la wahai teman..tiada gunanya perdamaian dengn mereka..tiada faedah nya kita berbaik2 dengn mereka....kerana alquran menyebutkan

"tak tak sesekali org yahudi atau kristian itu meredhoi org islam selagi mane kite tidak mengikuti kehendak mereka'(tafsir dia je)

ayat ni menunjukan ... mcm mane kite berdamai dengn mereka sekali pun..mereka tetap akan menyerang kite..selagi mane kite tidak mengikut agama mereka..iaitu agama yahudi

pada pendapat aku lagi...

kenape mesti negara arab yg di serang??bukan malaysia?bukan indon??bukan turky??
bg aku.sebenr nye ALLAH mahukan mereka ini besatu..ALLAH mahukan mereka ini yg bngun untuk menetang kaum2 yahudi ini.klu ia berlaku pada org kite(malay) sudah pasti kite lemah dan tak mampu untuk bngun kembali..tp arab tidak..mereka keras..mereka hebat..mereka tabah..

klu kita lihat org arab ni..sebenr nye kite akan marah..ada kala nya aku penah tersebut"patut la negara mereka ini diserang atau di timpa maslah"

mereka ini tidak tahu menghormati org lain..cukup je klu aku tunjukakn perangai2 arab2 jordan..mereka ego..mereka dengki..mereka hanye pentingkan keluarga mereka sahaja..yg lain bg mereka tak baik..tak mulia seperti mereka...

kite boleh lihat..israil hanye negara kecil yg amat kecil klu hendak dibandingkan dengn negara arab yg lain.. sehingga kan para pengsyair arab penah menyatakan..

"klu semua org arab kencingkan negara israil sudah pasti akan bajir negara tersebut"

ini klu kita lihat mcm lawak je kate2 dia..tp sebenr nye..lawak yg patut kite bg adelah kat kite..kite yg jadi pelawak sehingga kan yahudi tersenyum melihat kita yg ramai tapi tak mampu berbuat ape2.

aku tak nak cerita panjang2 la pasal ini..mari la kite berdoakan kepada ALLAH..agar umat islam ini disatukan... semoga saudara kita di sana diberikan kekuatan iman dan islam..klu mereka mati..biarla mereka itu syahid...

amin.....








اللهمَّ إناَّ نجعَلُكَ فِى نُحُورِ أعدَاءِناَ وَ نَعُوذُ بِكَ مِن شُرُورِهِم اللهم بَدِّد شَملَهُم و فَرِّق جَمعَهُم وَ شَتِّت كَلِمَتَهُم وَزَلزِل أَقدَامَهُم وَ سَلِّط عَلَيهِم كَلباًَ مِن كِلاَبِكَ يا قَهاَّر يا جَباَّر يا مُنتَقِم يا الله يا الله يا الله

اللهم يا مُنزِلَ الكِتاَبِ ويا مُجرِيَ السَّحاَبِ ويا هاَزِمَ الأَحزَابِ إِهزِمهُم إِهزِمهُم إِهزِمهُم وَانصُرناَ عَلَيهِم

Ya Allah,

Sesungguhnya kami meletakkan-Mu di batang-batang leher musuh-musuh kami,

Dan kami berlindung dengan-Mu daripada kejahatan-kejahatan mereka,

Ya Allah,

Leburkanlah kumpulan-kumpulan mereka,

Pecah-belahkanlah dan kacau-bilaukanlah persatuan mereka,

Goncangkan pendirian mereka,

Dan hantarkanlah anjing-anjing Kamu kepada mereka

Wahai Tuhan Yang Gagah Perkasa,

Wahai Tuhan Yang Maha Menghukum,

Wahai Tuhan Yang bersifat Murka,

Ya Allah, Ya Allah, Ya Allah,

Wahai Tuhan yang menurunkan kitab,

Wahai Tuhan yang mengarakkan awan,

Wahai Tuhan yang menewaskan bala tentera al-ahzab,

Kalahkan mereka,

Kalahkan mereka,

Kalahkan mereka,

Dan menangkan kami ke atas mereka.

Amien…!

3 Responses Subscribe to comments


  1. hezesuze

    bersyukur...coz di malaysia masih aman damai...

    1/1/09, 8:11 PM


  2. tawakkilboy

    betul2 nasib baik malaysia aman.tu nak balik malay cepat2 tu

    1/3/09, 2:31 AM


  3. Mama Danish

    ish..sedih sgt tgk mayat2 terbaring gtu..paling xtahan sgt tgk budak2 kecik jd mangsa....

    1/5/09, 8:31 PM

Reply