agar semua tersenyum dengan ku

Alfatihah buat abg tersayang

Alfatihah buat abg tersayang
Muhammad bin abdol razak

apakah dialog mereka??

salam......
hari ni...ateh tak nak cerita panjang² le..sbb ni la kali pertama ateh rase mcm sedih sangt pasal palestin(selalu tu sedih gak tapi tak la sampai nak nangis) ..mcm nak nangis je rase nye..sbb bile tngk balik gambar ni..mesti rase sedih n teringt kat mak kat umah tu.....

cume ape yg ateh mintak kat pengunjung blog ni mari kite same2 sekali lagi doakan mereka..bukan sekali tapi berkali² ,jgn putus2 doakan mereka..kerana mereka la suadara kite...

sekrg ni..cube kamu semua bayangkan apakah dailog antara anak ni..dengn ibu nya....







semoga semua nya akan berakhir dengn keamanan...
wahai para ibu...ingt la..kamu adalah segalanya bg kami..
salam......

28 Responses Subscribe to comments


  1. su

    bergenang airmata tgk gambar2 ni...pilu hati...

    1/11/09, 6:00 AM


  2. f a i r u z

    gila aa ko dol...sedey gilee aku nengok...........

    1/11/09, 6:02 AM


  3. ateh...

    tu la tu..bukan nak bg sedih tapi mcm tu la kan..sedih tu akan dtg dengn sendiri nya...

    1/11/09, 6:25 AM


  4. anntaj

    salam ateh..:)
    saya dah tak sampai hati dah nak tengok...
    sedih sgt2.
    apapun kita hanya mampu berdoa pada yang maha esa.
    Seksa tengok...
    tangisan...
    darah....
    macam mane lah???
    :(

    1/11/09, 7:27 AM


  5. ateh...

    tu la antaj..ape la salah mereka kan..mungkin ALLAH nak tunjuk satu benda yg akan menghilangkan kesediahan kite satu hari nnt

    1/11/09, 8:18 AM


  6. cik santun..

    Anak-anak Palestin...
    Tiadalah ungkapan lain yang dapat dikatakan oleh anak-anak ini melainkan,
    "kami benar-benar takut..."
    "Di mana Tuhan ketika ini ?"
    "Apakah DIA tidak menyayangi kami dan ayah serta ibu kami yang terkorban ?"
    "Nak, dengar sini. Saudaramu ini hendak memberitahu. Tuhanmu itu sentiasa ada memerhatikanmu. Tuhanmu amat kasihkan anak-anak yang suci daripada dosa seperti kamu. Sungguh Tuhan menyayangimu, nak. Malahan, jika ibu dan ayahmu terkorban ketika menentang Israel, Tuhan menjanjikan syurga kepada mereka berdua.

    1/11/09, 8:22 AM


  7. ateh...

    cik santun-mereka hanya harapakn doa kite je..semoag mereka akan sejahtera dia sane..klu mereka syahid doakan mereka syahid kerana menahan kekuatan iman..bukan disebabkan ketakutan

    1/11/09, 9:10 AM


  8. Linda Abdullah

    Bagus kerana ateh begitu concern dgn isu palestine ini..
    Sedih itu dtg ketika melihat kezaliman terhadap saudara kita seIslam.

    Boikot Israel dan selamatkan Palestine..

    1/11/09, 9:38 AM


  9. ateh...

    linda-betul tu linda kite kene boikot semua barang2 dia org,kite kene buat ape yg kite mampu untuk bantu mereka kan...

    1/11/09, 9:42 AM


  10. Suzi

    hanya Allah saja yg tahu betapa hebatnya dugaan yg saudara kita di Palstine tengah hadapi...
    teruslah kita doa lagi dan lagi buat mereka...

    1/11/09, 3:47 PM


  11. Tie

    Kak tie ada terima email gitu..memang rasa sayu...rasa geram pun ada...

    Mungkin ibunya berpesan supaya jaga diri dan terus berjuang demi untuk Islam....

    1/11/09, 4:29 PM


  12. ateh...

    mekasih kak suzi sbb bersame2 menyokong kami semua dalam menolak kezaliman yahudi ni..

    1/11/09, 4:31 PM


  13. ateh...

    kak tie..mungkin dailog kak tie satu dari dailog seribu dailog anak2 palestin yg lain..terima kasih kak tie...

    1/11/09, 4:33 PM


  14. chekdenoor

    Salam...memang susah gak nak membantu mereka...kecuali melalui doa jer.....

    Harap semua ini ada hikmah disebaleknyer....mungkin ALLAH mahu kita mempelajari sesuatu disebalek kejadiaan ini...... ALLAH maha mengetahui

    1/11/09, 5:39 PM


  15. hezesuze

    ya allah...sedeynya... :(

    1/11/09, 6:08 PM


  16. dr.jie

    Astaffirullah...x tau nak cakap ape...x tau camne nak bayangkan kalau hal macam ni berlaku kat keluarga kita.. yang kite kat sini hanya mampu berdoa je... kejam sungguh israel.. semoga rakyat palestin akan tabah melalui hari2 diorang .. amin.. T-T

    1/12/09, 1:06 AM


  17. ateh...

    hekdenoor- mekasih tau sbb same2 sokong kami dalam menolak dia org ni...berkat doa dan boikot yg org lakukan sekrg ni mungkin sedikit membantu mereka..

    1/12/09, 2:19 AM


  18. ateh...

    dr jie- ateh pun pk mcm tu jugak tau..klu ia berlaku kat keluarga kite..tak tahan la dugaan ni kan...

    kak suze-memang sedih kak.first time ateh tngk gambr ni terus je ingt kat emak n nak nangis...

    1/12/09, 2:21 AM


  19. zanurul wani

    bila tgk terkenang arwah mak yang meninggal depan mata sendiri.tapi saya tahu anak2 palestin lebih2 lagi sedih, kecewa (perasaan yang tak boleh digambar dlm penulisan)

    apa yang saya yakin ialah mereka cukup kuat utk menaggung semua tu. Allah takkan membebankan hambanya dgn bebanan yang tak mampu kita pikul.

    sama2 muhasabah diri di mana kedudukan kita dari pandangan Allah...

    1/12/09, 5:15 AM


  20. anaiz

    ya allah,
    sedey siut. tak leh bayang la kalu akak ditempat dia. huhu..!!

    1/12/09, 6:23 AM


  21. ateh...

    kak anaiz-betul la..baik jgn bayangkan..nnt kite takutkan..huhuhuhu.

    1/12/09, 6:46 AM


  22. fyzue

    sedey btul turutan gmbar tu....ni si israel laknat la punye keje...semoga memberi balasan yg sewajarnya kat diorang.

    1/12/09, 9:54 AM


  23. ateh...

    fyzue-dia org ni bukan laknat je tapi lebih dari tu..klu dpt nak je sembelih dia org ni bg ikan pirana makan ....

    1/12/09, 11:28 AM


  24. mazharalti

    sedih sungguh bila tengok berita or baca suratkhabar regarding palestin nih...

    Ya Allah, bantulah saudara-saudara kami di sana.. AMIN...

    1/13/09, 11:04 PM


  25. ateh...

    maz...mcm tu la maz..nak wat mcm mane kan..kite doakan je la..bg mereka aman kembali

    1/15/09, 9:32 AM


  26. Mama Danish

    ateh..mmg cukup mnyayat ati tgk..ish tmbh2 lg kalau gambar2 org tua ngan budak2 n baby..ish memg meleleh airmata..insyaallah kite sume pakat2 doa utk diaorg..moga diberi perlindungan dan ketabahan pada mereka..amin

    1/16/09, 3:28 AM


  27. eriey

    isskk..sakit tengok darah2 bercucuran jatuh ke bumi..huhu sgguh zalim n kejam puak2 israel nih..akak bom deh...BOOOOMMMMMMMMM!!!!!! gegar tak????heheheheh

    1/18/09, 3:05 AM


  28. ateh...

    haah la kak...terase sampai kat cni akk nye bom.hahahhaha

    1/18/09, 11:33 AM

Reply