agar semua tersenyum dengan ku

Alfatihah buat abg tersayang

Alfatihah buat abg tersayang
Muhammad bin abdol razak

anak baik

Assalamualaikum

Dekat sebuah kampung ada la sorank ayah yg tggl ngan 3 org anak dia yg masih muda remaja. si bapa ni keja bisnesman so satu hari tuh dia kena g outstation atas urusan bisnes selama seminggu.sblm pegi si bapa pun pesan la kat anak2 dia, "selama bapa xde ni korank kena jadi anak2 yg baik.sapa jahat bapa denda n sapa bt baik bapa belikan prezen bezh pny.." anak2 dia pun bt2 la angguk paham...

seminggu b'lalu n si bapa pun balik ke umah dia....

smpi2 di umah si bapa panggil ketiga2 anak dia tuk bt spotcheck apa jd selama ketiadaannya...

anak 1st, "bapa,selama bapa xde saya mmg ada bt jahat.saya g curi buah mangga jiran sebelah.tp lepas dah pulun 10biji mangga saya rs insaf le pula so saya dah mnt maaf kat jiran n dia pun dah accept" lantas si bapa kata "disebabkan ko dah insaf so bapa pun maafkan juga p'buatan jahat ko.nah,prezen yg bapa janji"

giliran anak yg 2nd, "bapa,saya pun sama ada bt jahat ms bapa xda.saya ponteng sekolah pastu g gaduh ngan anak pengetua.pas pengetua dah bg ceramah free kat saya,saya trus insaf n dah mnt maaf kan pengetua n anak dia sekali.bapa marah x?" si bapa yg baru nak marah xjadi marah, "mmg bapa nak marah tp bl ko dah ngaku n insaf siap mnt mahap kat pengetua n anak dia so bapa maafkan juga la.ambik prezen ko lak"

then anak 3rd ngan senyum sengih pun dtg kat bapa dia."bapa,selama bapa xda saya jadi anak yang baik.tetiap hari saya xpenah miss doa tuk bapa supaya bapa sentiasa sihat n dpt blk ngan selamat.bl2 rindu saya mesti sebut nama bapa sampai saya penat atau t'tidur.saya..."
PANG!!!lum sempat dia nak sambung,bapa dia dah bagi penampau...tgh2 konpius tu si anak pun tny,"apasal bapa lempang saya?"
"rupa2nya ngko la yg sebut nama bapa selalu smpi makan pun bapa xsenang sebab asyik terbatuk2 je.hampir2 nak tercekik pun ada!!!xda prezen tuk ko"

p/s:xkisah la apa pun,sbg anak kita wajib doakan kebaikan tuk parents kita

saje relex kan otak.... bye..

2 Responses Subscribe to comments


  1. aiSyaLiciOus

    waaaa!! xpasal2 kene lempang..cian die..hehe..yg bapak nyer pulak ae ke ptt die g lempang anak yg dah doakan kesejahteraan untuk nyer..xpatut2..hehe..

    p/s : sya agreed 200% yg last part..tq!

    12/25/08, 9:27 PM


  2. ateh...

    tu la tu..klu saye pun rase nak lempang ayah dia jugak.huuhu

    12/27/08, 11:12 AM

Reply