agar semua tersenyum dengan ku

Alfatihah buat abg tersayang

Alfatihah buat abg tersayang
Muhammad bin abdol razak

hampir ke penghujung rancangan

Salam

hari ni telah menunjukkan kepada aku n kwn2 yg lain bahawa program atau rancangn pelajaran musim panas kita hampir ke penghujung.minggu depan make bermula la peperangn pelajaran antara kita,ilmu,dan doctor.semua org akan bertungkus lumus untuk itu betul tak?,bagus la..jgn jadi mcm sesetngh org yg hanye akan belajar pada mlm exam sahaja.bg aku memang betul ilmu itu penting tapi dengn peperiksaan ni lah yg akan mengukur kejuhudan(usaha kita) selama ini.bg anap,zarip,dan kawan2 lain yg balik tu kan.ketahui la belaja mase musim panas ni best.hahaha.ko dok la cni lame lagi.hahaha.

musim ni aku telah diamanah kan oleh ALLAH untuk mempelajari 3 ilmu.(aku tngh serius)huhuhu.madah tersebut ialah:

usul dakwah:

madah ini membawa kita semua kepada satu ilmu berkenaan dengn cara2 untuk kita berdakwah dengn betul.bnyk org pada hari ni mahu menyebar islam tapi adakah meraka tahu tanpa ilmu berkenaan cara2 dakwah yg betul semua nye akan membuat org yg didakwah menolak dakwah tersebut.madah ini sepatut naye di pelajari oleh semua budak tak kira adap ke,usul ke ape ke,sbb klu kite tangk bnyk gak bdk2 yg syadid dari fakulti adap.huhuhu.mcm kueh kaswi aku tu..madah aku ni di ajar oleh seorg doctor yg bergitu syadid n sentiase bersemngt.name beliau doctor syarif Khotib.semoga ALLAH membantu kami yg mengmbil madah ini.samada dari segi markah n ilmu.

*bg budak2 baru yg nak berdakwah atau nak jadi syadid tu sila2 la belajar madah ni.agar apa yg koraang dakwah kan berjaya

Muamalat maliah 2:

Madah ni menceritakan kepada kita tentang system muamalat atau jual beli yg terdapat dlm islam.klu kita lihat dlm dunia sekrg ni kan.kita bnyk menyebut pasal system ekonomi tau mumalat org asing tapi org asing tidak penah nak sebut pasal system kita.dengn ilmu ni kita mampu membezakan antara system yg benar n salah.

Bahasa spain:

Madah ni aku nak amik sbb nak naikkan pointer aku je.dlm kelas ni ade la kawan2 aku yg lain mcm name raziin,dia ni asyik dok tngk dokter je.sbb dok aku ni pompuan yg comel.asyik pk nak kawin ngn dia je.klu aku,deko ,superbad setiap pagi kene berjihad untuk bngun awal la untuk g kelas ni.

Moga2 semua madah ini akan membawa aku ke darjat pointer yg tinggi.doa2kan bersama.

Reply