agar semua tersenyum dengan ku

Alfatihah buat abg tersayang

Alfatihah buat abg tersayang
Muhammad bin abdol razak

cinta & persahabatan

Salam.

Aku nak cerita kat korang pasal kawan 2 kat cni la.ade la dua ke tiga org.ini berkenaan dengn persahabatn n percintaan.sebelom tu aku nak tnye mane lebih hebt persahabtan atau percintaan?

Bg aku persahabatan itu lebih jauh hebat nye dari percintaan (antara sesame manusia)sbb2 nye adalah:

-percintaan kemungkinan hanye akan berlaku dengn pandangn zahir,(klu tak cantik kurang la org tu nak cinta) Tapi persahabatn tidak memilih paras rupa mahu potong bdan .tak kesah la org tu kering mcm ikan kering ke atau gemuk mcm hippo.huhuhu

-percintaan,payah untuk kekasih menceritakn masalah keuwangn pada kekasih tapi pda sahabt senang je.sampai abis duit kwn kita kite gune g belanje awek.huhuhu.

-percintaan boleh menyakitkan tapi bg persahabtan klu terguris ia kan membawa kepada satu pendakatn perhubungn

Bnyk lagi la.klu nak aku ungkap kan bnyk sangt.boleh buat kitab lak.kang kalah lak ustz said kat muktah kang.hahaha

Ok2 .aku ade kwn yg bername tecom(bukan name sebenar) dahulu nye dia seorg yg bergaul dengn kawan2.selalu buat lawak ngn kita org.seorg yg aku respek.baik n peramah.semenjak dia berkawan dengn sorg awek ni,perangai dia mulai berubah.dia tidak peramah mcm dulu,payah nak bergaul.bnyk lagi la..aku rindukan dia yg dahulu.dia memang dah berubah.mungkin dia merasa kan yg dia telah mendapat sesuatu yg telah menyempurna kan diri dia.sbenar nya tidak.semua akan kembali pada kwn2 bila kita menemui masalah atau bosan.tapi kita biarkan dia dengn diri n awek dia.aku ni bukan baik dlm percintaan.aku ni jahat gak.hahaha.tapi dahulu aku respek gile kat dia.sbb awek dia yg lame penah cedera parah.muke awek lame dia rosak gile.tapi walaupun perangai dia tak la baik sangt tapi dia ckp kat aku satu je”klu aku nak awek lawa,aku boleh cari lain tapi aku perlu setia” aku tersentap dengr kate2 dia.bagus gile dia.setia n amanah pada cinta walau awek dia muke dah sempong .mase tu aku tabik gile.bile aku dngr dia dah bercinta ngan budak lain.aku jadi marah.aku dah tak respek ngn dia.lelaki semua same je.wah! mcm aku lak pompuan.ahahha.tapi tu la hakikat nya.aku nak cite bnyk lagi pasal cinta n persahabtan tapi kita sambung lain kali ok.....huhuhu

Untuk bercinta perlukan persediaan.selagi tidak bersedia jgn bercinta.mulai dengn sahabat.jadi mcm aku.bnyk je kawn tapi bukan bercinta.selamt berfikir….

1 Response Subscribe to comments


  1. Busu Anor

    dolah..insyaAllah ,tetapkn hati...jgn duk tgk2 perempuan dahi licin dh suke..nk bgtau..perempuan ni setia..jgn lukakan ht dia..

    12/17/09, 3:03 PM

Reply