agar semua tersenyum dengan ku

Alfatihah buat abg tersayang

Alfatihah buat abg tersayang
Muhammad bin abdol razak

kebudak2 kan VS kematangan


Salam,

Mlm ni aku nak cerita kat korg tentang pergaduhan antara aku ngn seorg bdk ni ,ustzh kafa(bkn name sebenar)aku panggil dia mcm tu sbb dia ni kan memang mcm ustzh kafa aku dulu la.muke cun dah & lawa.aku pun minat tapi dia ni serius mcm ustz2 kat sekolah kafa aku tu.

Pada malam tu aku telah dituduh atau di fitnah(mcm fahri dalam cite ayat2 cinta) dengn satu tuduhan dari ustzh kafa ni.dia ckp aku ni mcm budak2 tau.dia ckp mcm tu sbb dia tngk keadaan zahir aku ni kot..jadi aku pun menolak balik tuduhan tu.sbb aku ni bkn mcm budak2 la.aku ni dah tua n berfikiran matang tau.wah!.bak kate mary jane .”walaupun kita ni mcm bdk2 tapi pemikiran kita tetap kene matang” bg ustzh kafa ni tidak.dia tetap mengatakan yg aku ni bdk2 n cute(betul tau dia ckp sendiri tau,tak tipu) nak suruh aku sumpah pun boleh.hahahaha

Pada mase yg same aku cube la mintak kat dia supaya dia cube untk jadi mcm budak2.supaya dia merasa kan bagaimane klu kita ni bergelagak mcm budak.best tau.daripada jadi matang je(serius je) tak letih ke?.kite ni kene la happy je betul tak?.dia pulak bg alasan ,yg kita ni kene jadi serius pada tempat yg betul n tak serius pada satu tempat yg lain.aku pun terima la kang tak pasal2 aku kene marah lagi kan.ape2 pun di tetap ngn hal dia n aku masih seronok ngn hal aku.aku harap2 sangt klu dia dapat merase kan best nye jadi mcm budak2 ni.

Ape yg aku dpt dari dia ni.klu fitrah kita memang suke kan perangai mcm budak2,buat je.janji jgn nak susah kan org.dan kene ingt hanye perangai je budak2 tapi pemikiran kita kene sentiasa matang.bnyk org yg mcm budak2 zahir nye tapi matang pada dlaman nye.kadang2 ramai yg matang pada zahir nye tapi kebdk2 kan dlm berfikir renung2 kan la.

Ok le..aku nak exam esok doa2kan aku n sahabat2 yg lain..

Adios…….



pic - yg panda tu mewakili (kebudak2 kan) n rimau tu mewakili(kematangan ustzh kafa)

Reply