agar semua tersenyum dengan ku

Alfatihah buat abg tersayang

Alfatihah buat abg tersayang
Muhammad bin abdol razak

Mentari Itu palsu

salam...

kenape lak tajuk aku hari ni mcm tajuk novel je....tak kan aku nak tulis novel lak..karangan upsr dpt B mane layak nak tulis kan... korg jgn salah pikir ok.ni bukan tajuk novel@cite terbaru kat TV 3 tapi ni berkaitan ngn cite aku beberapa hari yg lopeh(lepas)..meh cni cek habaq mai kat hangpa story cek tentang mentari ni ok(loghat uatra lah pulak..ni tertiru cite rona roni la ni kot hihhihihi)

pagi tu mcm biase la .hp aku memekak dengn lagu "aku lah makhluk tuhan paling seksi" tp dia bukan memekak sebb ade org call tp sebagai alarm,aku pun tak tau kenape aku letak lagu ni.mungkin sbb mule2 lagu ni dia rancak kot.tu yg boleh kan aku bngn.bile dah bngn mcm biase la,,,capai la kensal(dlm bahasa ibunda tuala)kat cni tak boleh nak mandi pagi2.kang tak pasal2 jantung korg berhenti sbb beku.suhu pagi tu sejuk gile tau.rase mcm dok kat kutub utara pun ade..tp kene gak la masuk tandas kan..tak masuk kang tak kan nak terus g je universiti dengn muke berpeta(dlm tandas tak yah la cite kat cni ok..malu....)hahahha.

lepas setel semua tugasan kat dalam bilik air tu.aku pun nak pakai la baju kan.tak kan nak pakai kensal je ke universiti.kang tak pasal2 glemer gile aku jadi nye.sebelum nak pakai baju tu,kite kene tngk cuaca mcm mane..adekah sejuk atau suam2 kuku je.klu sejuk sangt kite kene pakai baju yg tebal2 le..kang tak pasal2 kecut segala otot2 korg kat luar tu(ape sal hari ni aku asyik gune perkataan "tak pasal2" ye..lantak le..).jd aku pun tngk la kat tingkap,aku tngk matahari hari ni terik sangt2,memandang kan chaya matahari ni terik.mesti la panas kan.aku pun pakai la baju melayu n seluar slek je.(ni pakaian aku kat cni untuk ke kelas le..tp klu sejuk sangt kene pakai seluar jin le..)

bile dah siap ngn pakaian yg hensem lagi macho serta berbekal kan minyak wangi cap masjid india..aku pun keluar la umah untuk menunggu bas..time ni la aku mule merase kan yg tajuk aku tadi tu dah kene ngn cite aku hari ni..memang mentari itu palsu..korg tau tak kenape..keadaan kat luar tu sejuk gile2 walaupun cahaya mentari terik menerik.tu yg menyebab kan aku kate mcm tu.nak naik beku aku di buat nye.terpakse aku berlari 4 kali 100 untuk amik baju sejuk aku balik kat umah.penat siot...dah la lemak badan aku sekrg ni dah mule meningkat..bile berlari je ade dalam 2 kg terbakar lemak aku tu kot..ni aku nak ingt kan untuk korg yg dok kat jordan atau mane2 negara yg bermusim sejuk ni.jgn percaya pada cahaya mentari.walaupun dia terik,klu musim sejuk terik tu tak kan mendatangkan panas nye la...paham??...

klu kat malaysia korg jgn la nak wat mcm tu.klu terik tu korg pakai jugak baju sejuk ...jawab nye...mencurah2 la penuh korg kat baju tu.silap2 naik bau bawang campur halia nnt kat badan korg.hihihihi..sekian cerita aku"mentari palsu"hihihihi

Reply