agar semua tersenyum dengan ku

Alfatihah buat abg tersayang

Alfatihah buat abg tersayang
Muhammad bin abdol razak

Kelebihan merokok

salam..

korng ni kan selalu kutuk2 budak hisap rokok kan..korg tau tak yg merokok tu banyk kelebihn nye..kelebihan ni tak kan de pade org yg tak hisap rokok.. sbb tu la aku selalu ckp.korg jgn selalu nak buruk2 kan org hisap rokok ni.aku bukn marah tapi memang org hisap rokok ni ade kelebihan nye.. tu yg aku tak kasi korg kutuk2 dia org..kat cni aku bg tau kelebihan yg aku baru jumpe tau..

ni adalah kelebihan penghisap rokok:

1)rambut dia org tak kan beruban

-rambut penghisap rokok tak kan beruban tau..ia akan hitam je.sbb dia org akan mati lebih awal.hihihihi.tak sempat nak beruban dah sakit paru-paru yg boleh membawa ke mati.mane nak sempat beruban.klu beruban pun..sbb memikir kan mane pot nak merokok atau mcm mane nak dapat duit untuk merokok.

2)pencuri takut masuk rumah

-pencuri akan masuk rumah yg takde org tau org umah tu sedang tido..tp mcm mane pencuri nak masuk umah perokok.sbb dia tak tau yg perokok ni dah tido ke belum..dah asyik batuk je keje dia.mcm mane nak tau dia tido ke sedar..

3)dah belaja menabung

- ye la setiap hari ade je duit yg dia tabung kan atau kumpulkan.walaupun bukan untuk diri dia tapi dia dah belaja la nak menabungkan..klu sehari RM5 sebulan dah RM150 setahun dah RM1800 klu 10 tahun dah 18000 bnyk gak tu..

4)tak payah nak risau pasal cucu

-sbb dia same mcm no satu.hihihihi

5)tak kan mengumpat nye la..

-dia org ni bagus tau.dia org payah nak mengumpat sesama dia org@ dok satu meje mengumpat org lain,klu mengumpat pun sekejab je.sbb dia org ni tak sanggup bau mulut masing2..jadi terelak la segala upatan untuk org lain.kan baik tu..tak mcm korg asal nak suam2 kuku je bontot tu..dah mule nak mengumpat.

6)ada sifat warna warni

-sifat ni pada hati dia org..klu kite kan satu warne je ..merah,tapi dia org tak tau..segala warne ade.siap boleh lukis gambar superman lagi tu.hihihi.(hati org yg merokok dikatakan sangt htam dan berwarna hijau ,sumber dokter)

7)mengerat kan siraturahim

-klu korg tngk kan..org yg merokok ni..dia tak kan malu2 nak mintak api dari org lain .walupun tak kenal.kat cni yg baik nye..dia org saling kenal n mengeratkan siraturramhim,asal kan ade rokok make baik la dia org.tak kesah la cine ke,melayu ke,india ke,same je..

8)ade seni..

-dia org boleh buat mcm dengn asap tu tau..boleh buat bentuk love,bola,huruf2 lagi.klu nak suruh buat huruf jawi je payah.sbb tak tau nak gulung lidah mcm mane untuk bubuh titik.hihihi

tu je kot yg aku boleh letak kan sebagai kelebihan perokok.tp korg kene ingt tau tak jgn sbb dia merokok kite memandang rendah pada dia.(walaupun klu dia pendek)kadang2 (kadang2 la tau) perokok ni mempunyai hati yg jauh lebih baik dari org yg tidak merokok..renung2 kan hihihi......

3 Responses Subscribe to comments


  1. itminaan90

    Salam...
    Wah..tak sangka ada jugak 'kelebihan' merokok ni ye?

    12/20/08, 4:42 PM


  2. Huraiyah

    mmg banyak 'kelebihan' sungguh laa...

    12/21/08, 7:56 PM


  3. tawakkilboy

    tau pun..kelebihan ni memang khs untuk perokok je..tapi klu org yg hidu asap roko lebih kurg je nnt.hihihihi

    12/22/08, 5:34 AM

Reply