agar semua tersenyum dengan ku

Alfatihah buat abg tersayang

Alfatihah buat abg tersayang
Muhammad bin abdol razak

rumusan umur ku 21 tahun


ni adalah rumusan yg aku wat secara ringkas untuk umur ku ketika 21 tahun...aku akan sebutkan ketegori dan keputusan nya serta komen::


pembelajaran bg sesi 21(umur) = 81%(memuaskan)
-kire ok la pembelajaran aku mase umur aku 21 ni.tp aku tak puas hati la..dulu aku ni boleh gak sampai 90% tp dah kurang.sbb aku dah mule bnyk ponteng dalam ase umur 21 dulu.blaja pun dah mule mls.ni nak kane kejar balik ni

persahabatan = 75 % (memuaskan)
-dalam umur 21 ni..aku tak bnyk menambah kawan.sbb bnyk wat keje lain.klu nak tambah pun mungkin kat FS atau YM je..dalam maseni jugak aku ade sakitkan hati kwn2 aku.ade ramai gak yg marah kat aku.mcm kueh kaswi,arip,ustzah kampung dan dua tiga org lagi.tu yg markah jatuh tu..

percintaan = 68 %(kurang memuaskan)
-masih gagal untuk memegang erti cinta dan setia.bnyk gak mcm main kan perasaan org.tapi ni lebih baik dari umur aku 20 tahun kot.tapi insyaALLAH tahun 23 nnt.ia akan jadi 90%

persaudaraan = 90 %(bagus)
- pergaullan aku ngn adik beradik makin rapat.kami saling sayang dan menyayangi.rindu bile tiada.saling tolong menolong.dan semua nya sayang kat aku,hihihihi.yg kurang jadi 90 % tu sbb mungkin aku ade sakitkan hati secara dalaman kot...

mak dan abah = 82%(memuaskan)
-aku syg mak n abah.semua yg aku buat untuk kebanggaan dia org.cume aku tak puas hati ngn pencapaian aku tahun 21..sbb aku jarang nak kontek dia org.aku lebihkan kwn2.aku pun kadang2 penah sakitkan hati dia org tanpa aku sedari.tak layak aku dapat mumtaz dalam bab ni..


kendiri = 65% (boleh la)
-sejak akk aku balik dari jordan ni.aku dah mule berubah ckit.klu dulu mungkin aku leh dapat 80% kot.tp sejak aku dah tak mule pakai kopiah,aku jadi mls nak masak,malas nak kemas tempat tido.bnyk benda yg aku mls.tu yg aku jatuh gile2 tu..

perubahan diri = 54 % (hampir gagal)
-klu nak di ikut kan .aku gagal pada bab ni.sbb aku dpt menilai yg aku pada 20 thun lebih baik dan lebih bagus dari hari ni.tapi mungkin tu markah kesian kot.nak lulus nye pasal.

kerohanian = 50 % (hampir gile2 nak gagal)
-klu nak di ikutkan ak dah gagal gak dalam bab ni.tp klu gagal nampak lak mcm aku ni tak beribadat langsung.tp aku dah makin teruk dalm bab2 rohani ni.aku harap aku akan dapat pertingkatkan nya.



rumusan keseluruhan untuk umur 21 tahun ialah

=semua nya adalah 70.62%.(jayyid je)klu dalam bahase melayu nye memuaskan.dalm pointer mungkin dalam 2.9 - 3.0.

Reply