agar semua tersenyum dengan ku

Alfatihah buat abg tersayang

Alfatihah buat abg tersayang
Muhammad bin abdol razak

sakit & kek

Salam

Belum sempat air liur basi aku jatuh ke tilam umah kawan aku mlm tadi,perut aku dah mule meragam,perut aku sakit gile,berdenyut2 mcm ade baby lak dlm tu.tapi aku ni lelaki sejati tau mesti bukan baby kan.sakit sangt2.dlm otak aku mase tu(mase tu masih lagi mamai la kan) aku pk ade anak tikus masuk dlm perut aku melalui mulut,aku dah mule cuak.aku cube tukar sisi aku tido.tak boleh gak.dah bnyk gaye aku wat.ngn gaye siput,mentadak,harimau.n menatang2 lain la.tak boleh gak.sampai la ke subuh.tak elok2 gak sakit aku.aku pun amik keputusan balik kat umah ngn cepat.sambil terbongkok2 mcm ulat gonggok aku pun balik la umah.

Sampai je kat umah,aku terus baring atas katil,tak kan atas dapur lak.bukan tak boleh cume tak sesuai la..hu3.aku cube untk berkawan baik ngn sakit aku ni.care dia.aku amati atau layan sakit ni dengn baik.klu dia nak sakit atau berdenyut je.aku tarik nafas slow2.tapi sakit aku ni degil,mcm akhowat yg tak mahukan ikhtilad walaupun pade satu ketika ikhtilad itu diperlukan.wah! ade mase gak nak kutuk tu kan.hahaha3.aku pun cube pk aku mkn ape semalam.bile pk2 balik.semalam aku ade mkan mee dlm satu program.dan mee tu lak akhowat yg masak.aku terus ikutkan kate hati(mcm tajuk cite tu la “ape kate hati”lakonan raja farah,farid kamil,awal,dynaz n lain2)wah2.ke ctu lak aku.kate hati aku ckp ni mesti akhowat salah mask ni.tapi klu dia org salah masak.mesti semua org sakit gak kan.kate hati aku berckp lagi(mcm tajuk lagu “kate hati” nyanian jac bg lagu tema cite “ape kata hati” hai tersasul lagi.hati aku ckp ni mesti keje musuh2 aku,dia doakan klu aku mkn terus sakit.hihii.

Tpi bile otak aku kembali insaf.aku mulai sedar yg sakit ni dtg ada sbb nye.mungkin nak mengajar aku,atau nak menunjuk kan yg seorg hamba itu sangt la lemah.dan kite perlu memohon kesihatan dari tuhan yg maha kaya,yakni ALLAH.

Korg nak tau tak,rupe2 nye sbb aku sakit perut,aku tak makan 3 hari.aku mkn roti bulat tu je.aku tak mkn nasik.sku tau sbb sakit aku tu.lepas aku makn nasik goreng mamak pagi tu.baru hilang ckit.tapi ade je ckit lagi sakit tu.ape2 pun alhamdulillah la.tak sakit sangt dah.mase tu ade kwn aku ni.name dia MARY JANE (bukan name sebenr)dia ckp klu sakit kat perut kite urut betis.yeke?aku pun tak tau la ilmu mase dia dpt.mungkin betul kot.hihihi

Tngh hari nye aku pergi ke satu tempat tu.kat sane aku pergi berjumpe ngn mary jane n FAFAU(bukan name sebenr)kat ctu aku telah di pakse secara kasar nye untuk membelanje dia org.hahaha.aku pun belanja la.tapi memang aku kene belanje pun.baru la tampak kelakian aku kan.hahaha.tapi aku belanja je yg bayar nye fafau gak.mase kite org dok2 sambil bincang pasal perniagaan jual kapal terbang ke mas atau air asia.dia org ni buat aku terkejut.sbb bersama2 ngn dia org ni satu benda bulat yg hitam,keras tapi di kelilingi ngn cecair berkilat dalam satu bekas.aku ingtkan bom ke,periuk api ke,tenggiling ke,rupe2 nye kek coklat.aku pun lega la.kek tu dibuat khas oleh mary jane.walaupun senget2 kek tu tapi sedap la.lembut n manis mcm tuan dia.hahaha perasan la tu.terima kasih sangt2 kat dia dua org yg buatkan kek untuk aku.walaupun aku ni bnyk perli2 dia org tapi bersahabat ngn dia org best tau.dia org tak marah pun.(depan aku la)dia cool je.

Semoga persahabatn kita semua akan dijaga oleh ALLAH.

salam



*fafau,dia seorg pekerja aku.aku tak nk panggil dia pekerja aku tapi dia merayu2 kat aku,klu tak panggil dia pekerja.dia kan berhenti belajar,aku yg lemah lembut bagaikan izwan pilus ketika menyanyikan lagu hai2 bye2(yeke lagu dia)aku pun terima la.tapi dia ni watak baru ckit la dlm hidup aku.bnyk menolong n membantu aku.aku harap dia akan mendapat kebaikan n kebahagian dari ALLAH.

*mary jane,watak ni akan aku ceritakan secara panjang nnt.hihihi3



pic 1-aku tengah tahan sakit

pic 2-gamabr benda hitam yg aku ckp kan tu

pic3-aku ngn kek tu hi3.sape la yg tangkap gambr tu kan???

Reply