agar semua tersenyum dengan ku

Alfatihah buat abg tersayang

Alfatihah buat abg tersayang
Muhammad bin abdol razak

buat la pilihan cinta kamu...

Salam

Mlm tadi aku ditalipon oleh sorg sahabat.dia meminta pendapat dari aku pasal cinta dan perasaan dia.masalah yg dia hadapi ialah dia sedang di takdim oleh seorg jejaka yg klu kita lihat pada zahir nya adalah seorg yg sempurna jugak la.(insyALLAH batin pun ok gak tu) tapi hati sahabat saya ini masih ade keraguan untuk menerima dia.kerana beberapa sebab.

!)takut untuk bercinta lagi

Bg aku atau nasihat aku pada dia,percintaan untuk kali kedua ini memerlukan kekuatan dan persedia,klu hati n perasaan kita masih lagi belom bersedia make jgn sesekali mencoba.kerana ia kan lebih nyakiti nanti.klu dah betul2 bersedia untuk menerima make jgn sesekli melepaskan peluang itu.yg penting klu dah buat pilihan sandarkan pilihan itu pada ALLAH yg esa

2)masih mengingati kekasih lamanya

Dia ade ckp jugak yg hati dia ni masih pada kekasih hati nya yang lame.sedangkan peratus untuk mendpt atau kembali pada kekasih nya yg lama itu bagaikan mencari bintang tika rebut taufan.payah dan seakan2 mustahil.bg aku setiap wanita memerlukan satu sifat iaitu kekuatan pada diri dan cinta.jgn mudah untuk lemah dihadapan cinta lelaki yg mcm ni.kuatkan diri,jgn lagi mengharap yg tak pasti sedangkan kepastian cinta telah dtg dihadapan anda.”jgn jadi bodoh” kate mary jane untuk menunggu cinta itu.klu dah jumpe org yg lebih baik make ambil dan jgn toleh belakang lagi dah.

3)lelaki itu baik sangt

Dia ade ckp gak yg dia ni seorg yg tak baik dan tak sesuai ngn lelaki tu yg baik. Bonda aku pernah berckp kat akk aku”klu awk tu tak baik takkan nak kawin ngn org tak baik gak”sebenr nye klu kita tak baik(hakikat nye wanita tu baik sangt2) sudah tentu ALLAH mahukan kebaikan kepada kita sebb itulah ALLAH jodoh kan kita dengn org yg baik2.

Aku tak pandai tentang cinta.tapi ape yg mampu aku cerita,aku bg tau la..semoga sahabat aku itu berbahgia dengan calon nya yg baru.INGT jgn toleh kebelakang lagi dan mengingati kekasih lame itu.bina satu kehidupan yg baru bersamanya….

Reply