agar semua tersenyum dengan ku

Alfatihah buat abg tersayang

Alfatihah buat abg tersayang
Muhammad bin abdol razak

Aku , Rose & Mary Jane

Salam

“konicuak..konikcuak…konicuak…” hp aku berbunyi,menandakan ade satu msj menjenguk aku buat seketika (mcm ayat novel la siot) aku buka lock hp aku.kat cni kene lock hp sebab banyak betul tangan yg buka hp aku ini dan bace msj tanpa keizinan,nasib baik tak de hukum hudud atau sivil bg org yg bace msj tanpa keizinan, klu tak.. dah lame aku jalan kan hukuman tu..bile aku buka hp aku tu,rupenya tuan yg menghantr msj tu ade lah rose .dah seminggu dia tak hantr msj.mungkin cbuk agak nye.(saje nak pujuk hati)aku tak tau nak ckp ape pasal rose aku ni.nnt aku cerita la..

Sekrang aku nak cite pasal AKU,ROSE & MARY JANE

pada satu ketika..aku ngn rose mcm mempunyai satu masalh yg besar sangt2.bagaikan retak menanti pecah.mase tu aku dan dia tidak berhubung selama 1 bulan lebih kot.mase tu dia bukan nye kat u ke?kat mane2 ke?dia ade je kat umah.tapi aku kot yg salah.sbb tak didik dia elok2 sebagai pasangan yg sedang berkasih.jadi aku letak kan aje kesalahan itu pada diri aku ni.tapi dia masih lagi tak paham akan perasaan hati aku mase tu.aku terlalu sepi sedang kan rakan2 aku di sekeliling mempunyai hati yg tenang dengn kekasih2 mereka.dah nasib aku kot.dulu aku seorg yg selalu mengecewa kan hati ramai wanita.ni mungkin balasan bg aku.aku terima dengn hati yg kotor ini.

Kesepian aku hilang bile hadir dalam hidup aku seorg wanita,yg penuh dengn kasih sayg,erti persahabtan,gurauan,n baik hati.mary jane itu la name yg aku berikan.sbb mule2 aku berkenalan ngn dia.dia panggil aku superman n aku panggil dia mary jane.hakikat nye mary jane tu bukan awek superman pon.hahaha.kehadiran dia memang menghidupkan suasana aku kembali dengn lebih happy.setelah lama aku berkwn dengn mary jane.aku mulai mengenali dia dengn lebih rapat.dia seorg yg kelakar tau,tapi otak dia pandai.dia mengisi kekosongn hidup aku.Cuma aku tak kan penah melafaz kan kata cinta kepada dia.kerana kata itu telah aku khas kan pada insan yg paling istimewa,ROSE.bersalah kah aku?dengn persoalan ini la,aku mulai sedar akan kesilapan yg aku buat.aku mulai bingung untuk memilih dua wanita.antara rose yg aku telah berikn harapan n janji,walaupun dia masih tidak memahami erti percintaan.harapan ,janji & keyakinan yg dia kan menjadi lebih baik la yg membuat aku kuat bersama nya.(antara rose) atau mary jane yg bnyk mengajar aku erti cinta,dia wanita yg mengharap pada ku kasih n syg.dan dia la wanita yg menepati ciri2 yg aku ingnkan.aku bingung sangt2 mase tu.aku teringt kate2 sahabt aku,cinta memang akan buta ,dan buta la org yg buat pilihan yg salah.aku menyayangi kedua2 nya.tapi aku tak layak untuk memilki kedua2 nya sekali kerana wanita mempunyai hati yg lembut dan payah untuk berkongsi.itu la fitrah nya manusia yg bergelar seorg IBU dan wanita.

Setelah aku berfikir panjang,aku perlu membuat satu keputusan yg tepat.aku tidak mahu lagi memberi harapan yg palsu pada sapa2.pilihan ku muktamad.aku telah memilih untuk SETIA.aku perlu kembali pada rose.kerana aku telah tinggal kan dia dengn pengharapan dan cinta.aku telah letak kan pada diri aku satu syarat untuk kembali pada nya.syarat nya,aku perlu berterus terang pada dia,kesilapan aku n dia.jadi malm tu.aku berterus terang pada rose dengn sedikit tegas.aku marahi dia.aku suruh dia amik pen n kertas untuk Salin ape yg aku nak ckp.mase tu aku bagaikan suami yg mahukan kopi panas dari isterinya yg amat takut pada arahan..hahaaahahaha.aku luahkan segala2 nya.aku tekad klu dia tidak menerima tak pa.aku rela lepaskan dia.tapi dia adalah wanita yg mempunyai sifat ke ibuan yg tersimpan.dia menyintai aku sedalam2 nya.Cuma dia seorg yg tegas pada lelaki,tak tahu akan perihal org bercinta.aku membukakan kan hati untuk menuntut kembali erti kesetiaan dari dia.sbb sekira nya kita berjumpa dengn seorg wanita yg bnyk perbezaan dengn kita atau tidak sempurna.kita jgn tinggalkan dia kerana semua wanita tidak sempurna,kalau aku tinggal kan dia kerana dia tidak sempurna dan aku bercinta dengn wanita lain.kemungkinan wanita selepas dia juga ade yg tidak sempurna.jadi aku akan terus dan terus dengn perpisahan.jadi aku perlu berhenti dari perpisahan sebaliknya aku permembuat perubahan.bak kate mary jane “perselisihan itu tanda kita untuk baiki membaiki,dan perbezaan itu tanda kita saling lengkap melengkapi”

Dan aku juga telah berterus terang kepada mary jane tentang keadaan sebenr nya.tiada kata yg dia mampu lafaz kan.kecuali air mata yg gugur di pipi mary jane.aku tau aku sangt bersalah kerana air mata wanita bukan untuk lelaki seprti aku ni.aku kuat kan diri untuk tidak menipu,aku kene terus terang walaupun dia akan terus menangis.aku adalah lelaki bodoh yg menolak cinta yg telah seorg wanita berikan.tapi aku kene kuat,kerana cinta & kesetiaan perlu di pertahan kan.setelah aku n mary jane berbincang.kita org mendapat satu keputusan yg amat perit untuk kami lakukan.kami berpisah dari tali percintaan (yg belom lagi termetrai) dan kami bertekad untuk menjadi sahabat yg terbaik dlm hidup masing2.hati ku mulai tenag kembali dengn keputusan yg aku buat.ni semua adalah tanda dan rahmat dari ALLAH kerana memberi aku sedikit ilmu untuk aku mampu membuat satu keputusan yg terbaik.maaf kan aku mary jane.semoaga ALLAH akan menemukan engkau dengn lelaki yg terbaik dalam hidup engkau

Kini…

,segala cinta,perasaan,hati berkasih aku serah kan kepada seorg wanita sahaja...

Apa jua terjadi semua nya tak kan berubah.cinta aku ni.akan terus kekal selagi engkau mencintai aku rose..

Kini Cinta hati ku hanya pada rose.....

*p/s mase aku tulis blog ni,aku sedang panas kan air milo semlam kat dapur.aku lupe nak tutup.air milo tu dah kering n hangus.sbb mase aku tulis tiba2 aku terbau ,bau hangit.aku belari kedapur.aku dapati dapur aku berasap,penuh dengn asap mcm masuk dalam alam kayangan lak.hahah.yg kecian nye cerek yg aku gune nak buat air selalu tu tak boleh gune dah kot.mcm mdah berlubang je.ahhaha



lagu tema "Aku,Rose & Mary Jane"

6ixth Sense - Tak Bisa Memilihmu

Telah jauh terpisah diriku dan dirimu
Dalam ruang dan waktu
Sendiriku jalani sepiku tanpa dirimu
Resahku tanpa hadirmu
Sungguh berat hatiku merasakannya

Salahku mencintai dirinya saat jauhku terpisah
Darimu dan hadirnya menyentuh hatiku
Mencintainya
Hatiku pun inginkannya
Hingga runtuh setiaku kepada dirimu

Ku sakiti hatimu yang tulus mencintaiku

(Korus)
Maaf ku tak bisa memilih dirimu
Karena ku terhanyut mencintai dia
Inilah salahku yang memberi ruang
Didalam hatiku tuk mencintainya

Terhanyut jiwa ini terjatuh dihatinya

4 Responses Subscribe to comments


  1. Nurul Atiqah bt Mohamad

    yeke???cm2 skli...tsentuh gak bca post nh...huk3...
    sy pn da masalah..mmg org ckp..klu pbezaan tu bt kter sling lgkap mlengkapi...but...cmne lak...
    klu mkin lma..mkin jauh???bla bgado...mkin lma..mkin jd prob...
    sy dh bt yg tmampu..tp die still cm2...sedey gak..
    skrg nh..kami senyap je...kami xbhubung...bak kata die..nk masa tuk sedia..
    sdgkan awl2 lu..die yg mulakan lu..
    sy pn dh knpius...dri die awl2 lu la ygt bt sy syg die....hmm...

    11/25/08, 5:48 AM


  2. tawakkilboy

    ok2.klu lelaki kan mungkin makin jauh membuat kan dia dpt tenang.tp awk kene pastikan mane tau dia jauh tu untuk melupankan awk ke ape ke,untuk cari penyelesaian.awk tanye kedudukan awk di hati dia.mungkin itu akan menenangkan hati awk nnt.tak la awk akan keliru.mcm nyanyian ajai n nurul .eh2.sory

    11/25/08, 8:56 AM


  3. Nurul Atiqah bt Mohamad
    This comment has been removed by the author.

    11/25/08, 12:32 PM


  4. Busu Anor

    ooo....baru akak faham..adik akak ni.. setia pd yg satu k..jg hati dia elok2..:)

    12/17/09, 3:00 PM

Reply