agar semua tersenyum dengan ku

Alfatihah buat abg tersayang

Alfatihah buat abg tersayang
Muhammad bin abdol razak

aku,cerek & vico

Salam.

Malam ni aku mcm nak cite kat korg satu benda bodoh yg telah aku buat,sebenar nye aku tak perasan la benda ni terjadi kat aku.Pada satu pagi tu kan.(dua hari yg lepas la.)aku bangun pagi(pagi tu bg istilah lelaki yg berstatus bujang ni adelah pukul 10 ke atas) untuk study la konon nye.tapi tak study pun sbb aku g layan internet ni.Tibe aku rase tekak aku ni kering je.Bnyk sangat telan air liur basi kot.huhuhuhu.Aku pun g la menjengok kat dapur klu ade sisa2 makanan semalam.Nasib aku malang gile sbb semua nye hanye tinggal kesan2 indah je kat dapur tu.Makanan nye semua habis yg ade cume la secerek air VICO.

Aku pun dengan hati yg hampa dan sedih sangat pegi la panaskan air vico tu kat atas dapur.klu nak tunggu depan dapur tu sampai air tu panas mane la larat kan.jadi tugu Negara lak aku kang.aku pun g la kat bilik untuk tngk2 blog aku ni.tibe2 aku di beri ilham untuk menulis pasal blog aku yg bertajuk”aku,rose & mary jane”.aku pun khusuk la menulis blog aku tu…

Tiba-tiba…….

Hidung aku terbau satu bau yg agak tengik ckit.”YA ALLAH” lafaz yg mulia itu terbit dari mulut ku,menandakan ku teringt akan sesuatu(osah ayat novel eh).aku terlupa nak padam air yg aku panas kan tadi.aku belari kedapur.bile sampai je kat dapur tu.aku bagaikan di dalam alam yg lain atau pun mcm aku berada di alam bunian.Penuh dengn asap2 putih je..aku ingt dah ke alam bunian dah,boleh gak jumpe awek2 cun.tapi bile aku bau je asap tu dengn bau yg hangit,baru aku sedar bukan puteri bunian yg aku cari,tapi cerek yg tak padam tadi.bile aku g je kat cerek tu.aku pdam gas.cerek tu hampir sahaje rentung .nasib baik aku sempat menyelamatkan dia.klu tak kene la aku keluarkan duit untuk ganti.

Cerek tu abis hitam,vico dalam cerek tu dah jadi coklat.air yg penuh tadi kering sbb aku lupe nak tutup api selama 45 minit.sekrg tugas aku masih belom selesai.aku kene gosok cerek tu sampai hilang hitam dia.sbb nak gune lagi.esok setel kot keje aku tu…hihihi

*moral nya.jgn khusuk sangt depan com.ingt kita di alam yg nyata.jaga diri.sahabat.jiwa.dan cerek anda…..

*kawan yg nak mai umah,kami tak leh nak buat air syai,kopi,vico atau lain2 sbb cerek dalam proses baik pulih..sekian



pic tngh- keadaan cerek selepas semint di padam

pic kiri- keadaan dalam cerek selepas dia bedah siasat

pic kanan - vico yg telah bertukar menjadi coklat

4 Responses Subscribe to comments


  1. anap_ilmi

    ngok..tu cerek hikmat tu..ko memain dgn cerek tu...

    8/10/08, 10:17 AM


  2. Hafizi@Acik

    Aduhai... nak simpati ke .. nak gelak ek.. kelakar lak musibah yg kamu dapat nih... :D

    kamu pun da tulis moralnya... itu laa hikmahnye kan... Jgn leka!!

    Jaga diri elok²..

    8/10/08, 1:05 PM


  3. cekguaini

    salam..huhu..tu lah asyik sgt dengan pc..kan dah lalai..lain kali cari cerek yang ade sensor ...InsyaAllah selamat =D

    8/12/08, 5:50 AM


  4. nad saripodin

    xnak lelong ke cerek tu?
    berminatla.. =P

    10/2/08, 10:35 PM

Reply