agar semua tersenyum dengan ku

Alfatihah buat abg tersayang

Alfatihah buat abg tersayang
Muhammad bin abdol razak

sejarah kelahiran ku...


assalamualaikum...

bile tanggal 1 dec je..dia adalah hari bermakna bg aku...dan org yg menyanyangi aku(ramai gak tau..) 1 dec tu la hari lahiranya seorg baby yg comel & cute yg di beri nama..abdullah bin abdol razak.dulu aku kecik2 cute tau.bile besar ni berlekuk2 la ckit muke.hihihihi.demikian butiran kelahiran aku:

tarikh lahir:
- 1 dec 1986 (tahun rimau)
- 28 Raby` al-awal 1407 hijrah
-aku lahir hari isnin.nikmat tu..same hari kelahiran baginda rosulallah tau..

tempat lahir:
-mak sakit perut kat (pulapah,bahau)
-aku lahir kat (hospital kuala pilah)


waktu kelahiran ku:
-mak aku sakit perut untuk melahiran aku yg agak nakal ni kat tempat yg dinamakan pulapah,kemudian abah aku bergegas mcm ahli sukan (mungkin larian 200 meter kot) untuk mengambik kunci kete dan hantr mak aku ke hospital besar kuala pilah(hospital yg lame tu,sape yg dok n9 kan dia kan tau.hospital ni kat depan tabung haji kuala pilah,dia kat atas bukit.klu korg tngk kan kedudukan hospital ni kan mcm seram je tau.mcm cite "puaka niang rapik"kat tv 3 setiap mlm jumaat.eh2 melalut lak aku)
-sampai je kat hospital tu kan.mak aku pun di letak kan kat atas katil dalam wat bersalin..tak kan wat kemalangan lak kan.pastu mak aku pun push2 la (mcm dalam cite drama tu).
-tepat jam 12.45 AM..aku dilahirkan kedunia yg fana ini.aku di ibaratkan kain putih(dulu la) sekarag ini aku dah bnyk warne.mungkin dah jadi sepanduk atau kain rentang kot.hahhaaha
-tugas abah aku selepas kelahiran aku mcm biase la..(dah berpengalaman kan)sbb aku anak ke-3.abah melaungkan azan kat telingan sebelah kanan aku.dan qomat kat sebelah kiri aku..supaya aku ni bngn dari tidor untuk menyahut seruan ilahi.tapi sekarg ..subuh pun payah nak bngun..lupe lak aku, kan aku dah berwarne2 sekarng tak mcm dulu ..klu dulu kain putih.tp inysALLAH akan kembali menjadi putih

biodata mak & abah aku ketika aku di lahirkan:

MAK
-bernama maimunah binti jamaluddin
-berumur 26 tahun
-dah berpengalaman melahirkan 2 org anak sebelum aku
-seorg ibu yg tegas dan penyayang

ABAH
-abdol razak bin ahmad
-berumur 27 tahun
-pengalaman menyambut seorg anak lelaki dan seorg anak pompuan sebelum aku
-abah yg mengmbil berat dan selalu memberi nasihat


ni gambar aku mase aku kecik
(tngh pakai baju biru)

Reply